چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) پنجمین فرد محکوم به قصاص در کاشان که بانوی ۴۵ ساله افغان است پیش از اجرای حکم بخشیده شد.

اعدام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن محبوبی، رئیس اداره زندان کاشان گفت: فرد محکوم یک بانوی ۴۵ ساله افغان است که در سال ۱۳۸۸ اقدام به قتل یکی دیگر از اتباع افغانستان کرده بود و پس از دستگیری به زندان کاشان معرفی شد. پرونده طی ۱۱ سال گذشته، مورد پییگیری در مراجع قضایی قرار گرفته و منجر به صدور رای قصاص شده بود، اما خانواده مقتول با وساطت انجمن حمایت از زندانیان و واحد مددکاری زندان کاشان، به شرط پرداخت دیه حاضر به بخشش شدند.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان کاشان با مشارکت نیکوکاران شهر با پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال به صاحبان نفس، رضایت آنان را کسب کرده و سرانجام این بانوی زندانی به زندگی دوباره برگشت. سعی ما بر این است که نظام زندانبانی، یک نظام علمی و اسلامی باشد، بنابراین علاوه بر اصلاح و تربیت مددجویان برای بازگشت شرافتمندانه به جامعه، شاکیان را نیز به صلح و سازش محکومان غیر عمد دعوت می کنیم.

محبوبی ادامه داد: ارزش این بخشش‌ها زمانی است که به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و امیدواریم خانواده‌ها و ریش‌سفیدان برای بخشش‌ زندانیان غیرعمد بیش از پیش همکاری کنند. برای آنکه صلح و سازش به فرهنگ مردمی و فراگیر تبدیل شود، نیازمند تلاش صادقانه افکار عمومی به ویژه گروه‌های صلح و سازش و انجمن‌های مردم نهاد و هیئت های مذهبی هستیم.

کد خبر 562433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha